Ecopista do Dão

Poniedziałek, 23 stycznia 2017
Podjazdy: 4512m Sprzęt: The Special One Aktywność: Jazda na rowerze

Ecopista do Dão

Dziś będzie krótko. Dużo fotek, mało treści. Mam kilka rzeczy do załatwienia i niestety czas mnie goni. A więc tak.

Today will be short. A lot of photos with short description. I have to do a lot of things and I don't have time :( Soooo.

Planowałem dziś odwiedzić ścieżkę rowerową, która biegnie pomiędzy miastami Santa Comba Dão i Viseu. Ścieżka biegnie po starej linii kolejowej i nazywa się Ecopista do Dão. Liczy sobie 49 km.

I wanted to visit a bike path, which connect Santa Comba Dão and Viseu. It is placed on the old railway track, calls Ecopista do Dão and has equal 49 km.

Wstaję o 4.30. Na śniadanie makaron do oporu. Potem uciąłem sobie krótką drzemkę. Niestety, zajęła mi ona 45 min. Wstałem ponownie o 6.00. Szybko się ubrałem i o 6.40 ruszam na trasę.

I woke up at 4.30 am. For a breakfast I ate as much pasta as possible. Later I took a "short" nap. Unfortunately, It took me 45 min. I woke up again at 6.00 am. Ver fast I got dressed and at 6.40 am. I left Covilha.

Najpierw lecę na Unhais da Serra. Z każdym kilometrem robiło się coraz jaśniej. O 7.30 mogłem już jechać bez oświetlenia. Pogoda fajna. Wiatru praktycznie brak.

First I was cycling to Unhais da Serra. At the beginning it was completly dark, but with every kilometer it became brighter and brighter. At 7.30 am I could turn off my lights. The weather was good. Without wind today.

Zaliczam pierwszy podjazd i potem zjazd do Vide. Następnie standardową trasą kieruję się na Tabuę. Jechałem tędy już kiedyś do Coimbry, więc robię tylko kilka fotek po trasie.

I finished first climb and rode down to Vide. Later I was passing via ordinary route to Tabua. It is the same route, where I was cycling during my trips to Coimbra. So I just took a few photos.

W końcu docieram do Santa Comba Dão. Tu zaczyna się owa ścieżka. Niestety, nie jest łatwą ją odnaleźć. Trochę musiałem pobłądzić. W końcu po pokonaniu dwóch, małych płotów, melduję się na starcie.

Finally I got to Santa Comba Dão. Here the path should begin. But it is not easy to find them. I lost a few minutes. I had to pass via two, small fences and after that I was at the start point.

Płotek #1 / Fence #1

Płotek #2 / Fence #2

Pierwsze wrażenie - SUPER. I tak zresztą było aż do końca. Poniżej kilka fotek z trasy.

First impression - SUPER! Actually, during all the time I felt the same. Here you have some photos.

Na całej swej długości, ścieżka jest pomalowana na trzy kolory - niebieski, zielony i czerwony. Wszystko zależy od tego, po terenie jakiej gminy jedziemy.

The bike path surface in painted in three different colours - blue, green and red. It depends on which district we are cycling (Santa Comba Dão, Tondela, Viseu).

Na trasie znajdują się liczne mosty, wiadukty a nawet tunele. Często jedziemy przez fajne lasy czy wąwozy.

I was passing via many bridges, viaducts and tunels. Very often we are passing via beautiful forests and gorges.

Ogólnie mi się bardzo podobało. Zaliczyłem ją prawie w całości. Jedynie pod koniec musiałem ominąć jakieś 5 km, które było świeżo pomalowane.

I like it very much. I cycled almost all this route. I just skip about 5 km, which were freshly painted.

Ścieżka kończy się w mieście Viseu.

The bike path has a finish line in Viseu.

Szybko przeleciałem przez centrum i skierowałem się w stronę masywu Serra da Estrela, za którym znajduje się mój dom.

I passed via this city and I was heading to Serra da Estrela.

Po drodze zaliczyłem pauzę u sponsora w mieście Mangualde. Kupiłem 2,5 l soku, 3x Pastel de Nata, 2x pączek i 2 jakieś kołaczyki.

After 175 km, in Mangualde City, I did a shopping in Lidl. I bought 2,5l of juice, 3x Pastel de Nata, 2x doughnut and 2 other cookies.

Po 30 min przerwy ruszyłem dalej. Po zaliczeniu kilku mniejszych podjazdów.

After 30 min of break, I rode further. I completed some small up and downhills.

W końcu dotarłem do Gouvei. Z tej miejscowosci czekał mnie podjazd na masyw Serra da Estrela.

Finally I got to Gouveia. Here I started to climb at Serra da Estrela.

Po dobrych 20 km wspinaczki melduję się na szczycie.

After 20 km of climbing I was at the top.

Teraz tylko szybki zjazd przez Manteigas i ostatnia prosta do Covi. Tam robię jeszcze szybkie zakupy w markecie i o 19.15 melduję się na mieszkaniu.

Now just  a fast downhill via Manteigas and last, flat kilometers to Covilha. There I did a small shopping for a dinner and at 7.15pm I was at home.

Wyjazd fajny. Nowe tereny zaliczone. A ścieżkę mogę każdemu polecić.

It was a good trip. I discovered a new areas. And the bike path was really beautiful.